Napolissa juhlitaan jo mestaruutta

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Filippo Monteforte
Uutinen julkaistu: 02.05.2023

Italian Napolissa vietetään todellista jalkapallon juhlaa. Napoli varmistaa Italian Serie A:n mestaruuden ehkä jo tällä viikolla.

Napoli johtaa Italian jalkapallon pääsarjaa Serie A:ta selvästi. Napolilla on 18 pistettä enemmän kuin Laziolla, joka on sarjan toinen. Napolin mestaruus on siis käytännössä varma, kun sarjassa on jäljellä kuusi ottelua.

Napolin kannattajat ovat jo aloittaneet mestaruusjuhlat. Mestaruus varmistuu vasta torstaina. Napolin kaupungissa näkyy joukkueen tunnuksia ja värejä.

Napolin asukkaat ovat odottaneet mestaruutta kauan. Napoli voitti mestaruuden viimeksi 33 vuotta sitten vuonna 1990. Napoli oli Italian mestari myös vuonna 1987. Diego Maradona pelasi Napolissa vuosina 1987 ja 1990.

Jalkapallo on erittäin suosittu urheilulaji Italiassa. Napoli sijaitsee Etelä-Italiassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)