Myrsky aiheutti suuria vahinkoja

Teksti: Selkosanomat, lähteet MTV3, HS, IS, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.10.2022

Hurrikaani eli hirmumyrsky Ian aiheutti suuret vahingot Kuubassa ja Yhdysvaltojen Floridassa.

Hurrikaani iski Kuubaan ja Floridaan viime viikolla. Hurrikaani sai nimen Ian. Myrsky aiheutti tuhoja myös Yhdysvaltojen Etelä-Carolinassa. Nyt myrsky on jo heikentynyt.

Myrskyssä kuoli useita kymmeniä ihmisiä. Yhdysvalloissa on kuollut ainakin 85 ihmistä ja Kuubassa kaksi ihmistä. Monet kodit ovat edelleen ilman sähköä ja vettä.

Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden ja hänen vaimonsa Jill Biden käyvät Floridassa tänään. Presidentti Joe Biden sanoo, että Ian-myrsky on kaikkien aikojen pahimpia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)