Matti Nykänen sai muistomerkin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.09.2022

Mäkihyppääjä Matti Nykänen on saanut muistomerkin. Matti Nykäsen muistomerkki paljastettiin viime viikolla. Muistomerkki on Jyväskylän liikuntapuistossa.

Muistomerkin nimi on Höyhen. Teoksessa on jalusta, johon on kaiverrettu Nykäsen kasvot. Jalustan päällä on veistos, joka muistuttaa höyhentä. Teoksen höyhenet näyttävät mäkisuksilta.

Muistomerkin tekijä on kuvanveistäjä Kaarina Kaikkonen.  Muistomerkki maksoi 140 000 euroa.

Matti Nykänen on kaikkien aikojen paras mäkihyppääjä. Hän voitti esimerkiksi neljä olympiakultaa. Matti Nykänen kuoli vuonna 2019. Hän oli 55-vuotias.

 

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste