Maailman kauneimman kaupungin karnevaali

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Historia.net
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.02.2023

Italian Venetsiaa kutsutaan maailman kauneimmaksi kaupungiksi. Venetsia on rakennettu veden päälle. Venetsiassa voi liikkua veneillä kanaaleissa.

Venetsian karnevaali (italiaksi Carnevale di Venezia) on Venetsian suosituimpia tapahtumia. Karnevaali jatkuu tänä talvena 21. helmikuuta saakka.

Venetsian karnevaaleilla on kulkueita, esityksiä, taidetta, teatteria, musiikkia ja tanssiaiset. Karnevaaliin osallistuvat ihmiset kulkevat hienoissa naamiaisasuissa. Kukaan ei tiedä, kuka on piilossa naamiaisasun ja naamion takana.

Venetsiassa voi liikkua jalan tai veneellä. Venetsian vanhassa keskustassa ei ole autoja. Monet haluavat liikkua Venetsian kanaaleita pitkin gondoleilla eli hienoilla vanhoilla veneillä.

Venetsian karnevaali järjestetään joka vuosi. Karnevaali päättyy 40 päivää ennen pääsiäistä. Venetsian ensimmäinen karnevaali järjestettiin vuonna 1162.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)