Maailma tukee Ukrainaa

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.02.2022

Ympäri maailmaa on ollut suuria mielensoituksia. Ihmiset ovat osoittaneet mieltä Ukrainan puolesta.

Venäjän hyökkäystä Ukrainaan vastustettiin viime viikonloppna mielenosoituksissa ympäri maailman. Mielenosoituksia nähtiin myös Venäjällä Moskovassa ja Pietarissa.

Tuhannet suomalaiset osoittivat viikonloppuja mieltään Ukrainan puolesta. Mielenosoituksia järjestettiin ainakin Helsingissä, Tampereella, Kuopiossa, Jyväskylässä, Turussa ja Porissa.

Helsingissä mielenosoittajat huusivat Venäjän suurlähetystön edessä: Venäjä ulos, Putin alas! Sibelius-akatemia esitti kuorolauluna Eino Leinon runon Terve Ukraina!


    

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste