Kiinassa juhlitaan uuttavuotta

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.01.2023

Kiinalaiset juhlivat uuttavuotta. Kiinalaisen kalenterin mukaan nyt on jäniksen vuosi.

Kiinalaisessa kalenterissa alkoi sunnuntaina jäniksen vuosi. Tiikerin vuosi päättyi lauantaina.

Monet kiinalaiset matkustavat nyt, kun Kiina on luopunut tiukoista koronarajoituksista. Juhla-aikaan kiinalaiset tekevät kaksi miljardia matkaa.

Kiinalaisen uudenvuoden juhlinta jatkuu 20. helmikuuta saakka.

Juttua muokattu 24.1.2023. Uudenvuoden ajankohta korjattu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)