Kisa Kuuhun lentämisestä kiihtyy. Molemmat maailman supervallat eli Kiina ja Yhdysvallat valmistelevat kuulentoa. Yhdysvallat on ilmoittanut, että se lähettää ihmisen Kuuhun vuoteen 2028 mennessä. Kiinan tavoitteena on valloittaa Kuu ennen vuotta 2030.
Yhdysvallat aikoo lähettää tänä keväänä luotaimen ja miehistön kiertämään Kuun. Kiina kokeilee jättirakettia.
Amerikkalaisia avaruusmiehiä ja -naisia kutsutaan astronauteiksi. Kiinalaisia avaruuslentäjiä kutsutaan taikonauteiksi.
Kuun pinnalla on kävellyt 12 ihmistä. Kaikki Kuussa käyneet ihmiset olivat amerikkalaisia. Viimeksi ihminen on käynyt Kuussa vuonna 1972. Vuonna 1972 Kuuhun lensi amerikkalainen raketti Apollo 17. Raketin kyydissä olivat astronautit Eugene Cernan ja Harrison Schmitt.
Neuvostoliitto kilpaili Yhdysvaltojen kanssa avaruuden valloituksesta aikaisemmin historiassa. Neuvostoliitto lähetti avaruuteen raketteja, joissa oli mukana miehistö.

Näissä muuten niin mainioissa teksteissä on luvattoman paljon lyöntivirheitä, niin tässäkin. Olisi hyvä olla tarkkana, koska monet lukijoista ovat kielenoppijat ja he hämmentyvät virheistä.
Hei,
Kiitokset asiallisesta ja tärkeästä palautteesta. Pyrimme jatkossa tarkempaan syyniin näppäilyvirheiden ja virheentarkistuksen suhteen. Mukavaa kevättä!