Käärijä kilpailee Euroviisuissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Sander Koning
Uutinen julkaistu: 08.05.2023

Käärijä on niin suosittu, että hän on Euroviisujen ennakkosuosikkeja. Euroviisut järjestetään tänä keväänä Britannian Liverpoolissa.

Käärijä edustaa Suomea Euroviisuissa. Käärijän kappaleen nimi on Cha cha cha.

Käärijän Cha cha cha on saanut erittäin hyvän vastaanoton. Kappaleesta on tehty jopa uusia versioita monissa maissa.

Käärijä on mukana Euroviisujen ensimmäisessä semifinaalissa. Semifinaali on tiistaina 9.5. kello 22. Käärijä on semifinaalin 15. esiintyjä. Toinen semifinaali on torstaina 11.5. kello 22. Jos Käärijä pääsee jatkoon semifinaalista, hän on mukana ensi lauantaina finaalissa.

Euroviisujen finaali eli loppukilpailu on lauantaina 13.5. kello 22.

Ukraina voitti vuosi sitten Euroviisut. Ukraina ei kuitenkaan pysty järjestämään Euroviisuja, koska Ukrainassa on sota. Euroviisut järjestetään tästä syystä Britanniassa. Britannia oli viime vuonna kilpailun toinen.

Euroviisut esitetään suorana lähetyksenä Yle TV1 -kanavalla ja Yle Areenassa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Käärijä kilpailee Euroviisuissa”

  1. Minun mielipiteeni on hän on ihan hauska ja kiva henkilö. Olen innoissaan. Hän on hyvää laulaja. Cha cha cha on hauska ja kaunis laulu. Olen kuullut sen. Onnea hänelle.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)