Kaamos alkoi Lapissa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.11.2022

Kaamos on alkanut Suomen pohjoisimmassa osassa. Kaamos tarkoittaa sitä aikaa, jolloin aurinko ei nouse ollenkaan taivaalle. Silloin on koko ajan pimeää.

Kaamos on alkanut Suomen pohjoisimmassa osassa eli Lapissa. Kaamos alkoi Utsjoella Nuorgamin kylässä viime viikon lopulla. Aurinko nousee Utsjoella seuraavan kerran 17. tammikuuta. Siihen on melkein kaksi kuukautta.

Kaamos kestää pisimpään Suomen pohjoisimmassa osassa. Utsjoki on Suomen pohjoisin kunta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Kaamos alkoi Lapissa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)