Helsingin rautatieasemalla koettiin historiallinen hetki, kun aseman kellotornin kello soi ensimmäistä kertaa. Kellotornin kello ei ole soinut ikinä aiemmin. Rautatieasema valmistui vuonna 1862. Kellotorni valmistui vuonna 1919.
Kellotornin kello soi arkkitehti Eliel Saarisen kunniaksi. Saarisen syntymästä on kulunut 150 vuotta. Saarinen suunnitteli Helsingin päärautatieaseman.

Kysymys on se, kuinka kauan kellot olivat tornissa jo. Kuka voisin tietää?