Helsingin ja Espoon välinen pikaraitiotie avataan

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.10.2023

Helsingin seudun liikenteen eli HSL:n uusi pikaraitiolinja Raide-Jokeri avataan lauantaina 21. lokakuuta. Linja kulkee Helsingistä Espooseen.

Raide-Jokeri eli raitiolinja 15 toinen päätepysäkki on Helsingin Itäkeskuksessa. Linja toinen päätepysäkki on Espoon Keilaniemessä. Uuden linjan pituus on 25 kilometriä. Matkalla on 34 pysäkkiä. Matkaan kuluu kokonaisuudessaan tunti.

Uusi linja Linja yhdistää Itäkeskuksen, Aalto-yliopiston ja Keilaniemen metroasemat. Linjan varrella ovat myös Oulunkylän, Huopalahden ja Leppävaaran rautatieasemat.

Pikaraitiotie valmistui etuajassa. Alun perin liikennöinnin piti alkaa kesällä 2024.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)