Euroopassa on kuumaa ja kuivaa

Teksti: Selkosanomat, lähde IS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.08.2022

Kesä on ollut kuuma Euroopassa. Etelä-Euroopassa on ollut kovia helteitä. Espanjassa lämpötila on noussut jopa yli 45 asteeseen.

Britanniassa rikottiin heinäkuussa lämpöennätys. Britannian hallitus julisti saarivaltakuntaan hätätilan, kun lämpötila nousi yli 40 asteeseen.

Poikkeuksellisen kuuma ilma on aiheuttanut sen, että monissa maissa on erittäin kuivaa. Kuivuus kuivattaa jokia ja aiheuttaa laajoja maastopaloja. Jokien kuivuminen vaikeuttaa myös vesillä liikkumista ja pilaa viljasatoja.

Saksan Rein-joessa vettä on niin vähän, että veneily ei onnistu. Ranskan Loire-joen yli voi kävellä, koska vettä on niin matalalla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)