Ennakkoäänestys oli suosittua

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 28.03.2023

Eduskuntavaalien ennakkoäänestys on ollut suosittua. Yli 1,3 miljoonaa suomalaista oli äänestänyt ennakkoon maanantai-iltana.

Eduskuntavaalien ennakkoäänestyspaikoilla on ollut vilkasta. Ennakkoon on äänestänyt  kolmannes kaikista ihmisistä, joilla on äänioikeus. Naiset ovat äänestäneet ennakkoon enemmän kuin miehet.

Ennakkoäänestys jatkuu vielä tiistaina 28. maaliskuuta. Ennakkoon voi äänestää esimerkiksi kauppakeskuksissa ja kirjastoissa.

Eduskuntavaalien vaalipäivä on ensi sunnuntaina 2. huhtikuuta.

Selkokeskuksen sivuilla osoitteessa selkokeskus.fi on lisää tietoa eduskuntavaaleista selkokielellä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)