Armeijaan halutaan lisää naisia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Kasperi Turkia / Puolustusvoimat
Uutinen julkaistu: 14.01.2022

Puolustusvoimat eli Suomen armeija haluaa lisää naisia armeijaan. Puolustusvoimien tavoite on, että ainakin 2 000 naista suorittaa armeijan joka vuosi.

Varusmiespalvelus eli armeija on Suomessa pakollinen ainoastaan miehille. Nainen voi suorittaa armeijan, jos hän itse haluaa. Armeija kestää vähintään 165 päivää.

Vuoden 2021 keväällä 1 700 naista haki vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Määrä on kaikkien aikojen suurin.

2 kommenttia artikkeliin ”Armeijaan halutaan lisää naisia”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)