Ähtärin eläinpuisto aikoo palauttaa pandat Kiinaan

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Yle
Kuva: Ähtärin eläinpuisto / Timo Ahopelto
Uutinen julkaistu: 30.01.2023

Ähtärin eläinpuisto aikoo palauttaa pandat Kiinaan. Ähtärissä on kaksi pandakarhua Pyry ja Lumi.

Ähtärin eläinpuisto kertoi viime perjantaina, että se aikoo palauttaa pandat Kiinaan. Syynä on se, että eläinpuistolla on rahavaikeuksia. Eläinpuistolla ei ole tarpeeksi rahaa pandojen hoitoon. Suomen valtio lupasi viime viikolla viisi miljoonaa euroa pandoille. Suunnitelmasta luovuttiin.

Kiina vuokrasi pandat Suomelle vuonna 2017. Suomi täytti sata vuotta vuonna 2017. Pandat saapuivat Ähtäriin vuonna 2018.

Ähtärin eläinpuisto päättää 28. helmikuuta, mitä se tekee pandojen kanssa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Ähtärin eläinpuisto aikoo palauttaa pandat Kiinaan”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)