Ähtärin eläinpuisto kertoi viime perjantaina, että se aikoo palauttaa pandat Kiinaan. Syynä on se, että eläinpuistolla on rahavaikeuksia. Eläinpuistolla ei ole tarpeeksi rahaa pandojen hoitoon. Suomen valtio lupasi viime viikolla viisi miljoonaa euroa pandoille. Suunnitelmasta luovuttiin.
Kiina vuokrasi pandat Suomelle vuonna 2017. Suomi täytti sata vuotta vuonna 2017. Pandat saapuivat Ähtäriin vuonna 2018.
Ähtärin eläinpuisto päättää 28. helmikuuta, mitä se tekee pandojen kanssa.

Ehdottomasti pandat on palautettava Kiinaan. Mikään hetkellinen tekohengitys ei riitä .