Teemu Pukki täytti 30 vuotta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.04.2020

Suomalainen jalkapallotähti Teemu Pukki on 30-vuotias. Pukki on Suomen miesten maajoukkueen suurin tähti.

Teemu Pukki on menestynyt erinomaisesti jalkapallokentillä viimeisen kahden vuoden aikana. Pukki on Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen eli Huuhkajien tärkein pelaaja.

Pukin seurajoukkue Norwich nousi viime kaudella Valioliigaan. Norwich on tosin Valioliigassa viimeisenä. Norwich uhkaa pudota alempaan sarjaan.

Pukki valittiin Vuoden urheilijaksi Suomessa vuonna 2019. Aina ei Pukilla ole kuitenkaan ollut näin helppoa.

Pukki on Kotkan poikia

Pukki on kotoisin Kotkasta. Hän nousi jalkapallon ystävien suosikiksi vuonna 2008. Pukki lähti silloin Kotkan KooTeePeestä Espanjan Sevillaan. Hän oli silloin vasta 18-vuotias.

Pukilla oli vaikeuksia sopeutua Espanjaan. Hän palasi vuonna 2010 takaisin Suomeen ja HJK:n joukkueeseen. HJK voitti Suomen mestaruuden vuonna 2010.

HJK voitti saksalaisen Schalken Eurooppa-liigan ottelussa Helsingissä vuonna 2011. Pukki teki ottelussa kaksi maalia.

Myös saksalaiset huomasivat, että Pukki on lahjakas hyökkääjä. Niinpä hän siirtyi Schalkeen vuonna 2013. Sieltä matka jatkui Skotlannin Celticiin. Skotlannista Pukki jatkoi Tanskan Bröndbyhyn. Vuonna 2018 hän siirtyi Norwichiin.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)