Salibandyn suosio kasvaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.09.2018

Salibandyn suosio on kasvanut. Suomessa on jo 70 000 rekisteröitynyttä pelaajaa.

Salibandy on suosittu urheiluharrastus Suomessa. Salibandyliiton mukaan Suomessa on lähes 70 000 rekisteröitynyttä pelaajaa. Salibandyliittoon kuuluu yli 800 jäsenseuraa. Sarjatoiminnassa on mukana 3 000 joukkuetta.

Salibandy kilpailee harrastajien suosiosta jääkiekon ja jalkapallon kanssa. Monet eivät silti edelleen pidä salibandya oikeana huippu-urheiluna. Monet ajattelevat edelleen, että salibandy on sama asia kuin kaveriporukoiden sähly.

Salibandy mailapeli, joka on saanut vaikutteita jääkiekosta. Salibandya pelataan sisähallissa. Salibandy keksittiin Ruotsissa. Salibandyn pelaajat pelaavat enemmän tosissaan kuin sählyn pelaajat. Sähly on salibandyn vastine, joka sopii melkein kaikille pelaajille. Salibandya kutsutaan yleisesti puhekielessä sählyksi.

Lähde Metro

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)