Leijonat taistelee MM-mitaleista

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa
Uutinen julkaistu: 29.05.2026

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat taistelee MM-mitaleista. Leijonat selvisi välieriin, kun se voitti torstaina Tšekin.

Mikael Grablund on Leijonien tärkeimpiä pelaajia ja joukkueen varakapteeni. Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat etenee jääkiekon MM-kisojen mitalipeleihin. Leijonat kohtaa välierässä Kanadan. Ottelu pelataan lauantaina 30.5. kello 21.

Suomi pelaa MM-kisojen välierässä ensimmäistä kertaa vuoden 2022 jälkeen.

– Koko MM-kisojen ajan on ollut hieno tunnelma ja luotto joukkueeseen. Yhteinen matkamme on vielä kesken, päävalmentaja Antti Pennanen sanoi ottelun jälkeen.

Toisessa välierässä ovat vastakkain Sveitsi ja Norja. Välierien voittajat pääsevät loppuotteluun eli finaliin. Välierien häviäjät pelaavat pronssimitalista.

Norja pelaa ensimmäistä kertaa jääkiekon MM-kisojen välierissä ja taistelee mitaleista.

Pronssiottelu on sunnuntaina 31.5. kello 16.30. MM-finaali on sunnuntaina kello 21.20.

Jääkiekon MM-kisat pelataan Sveitsissä.

Aleksander Barkov on Leijonien kapteeni.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)