Turistit ovat lähteneet Lapista

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.04.2020

Lapin hiihtokeskuksissa on nyt hiljaista. Se on harvinaista tähän aikaan vuodesta.

Keväällä ja pääsiäisenä monet turistit matkustavat Lappiin hiihtämään. Nyt Lapissa on kuitenkin hiljaista ja tyhjää koronaviruksen takia.

Koronavirus tarttuu helposti, joten ravintolat ja hotellit ovat menneet kiinni. Myös Suomen rajat ovat kiinni.

Lapin yrittäjillä on todella vaikeaa. Erityisen vaikeaa on yrityksillä, jotka myyvät tuotteita ja palveluja turisteille. Ravintolat, kaupat, huoltoasemat ja kuljetusliikkeet ovat menettäneet asiakkaita.

Tutkimus osoittaa, että monta sataa yritystä saattaa mennä konkurssiin. Yrittäjät tarvitsevat tukea läheisiltään, jotta he selviävät vaikeasta ajasta. Yrittäjät voivat myös saada rahaa valtiolta.

Melkein 40 prosenttia yrittäjistä kuitenkin uskoo, että kaikki järjestyy. Kun kriisi on ohi ja koronavirus ei enää leviä, heillä menee ehkä paremmin.

Lähde Lapin Kansa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)