Koronavirustartuntojen määrä on laskenut. Parin viime viikon aikana tartuntoja oli vähemmän kuin aiemmin maaliskuussa. Koronapotilaita on vähemmän myös sairaalahoidossa.
Eniten tartuntoja on edelleen Helsingin ja Uudenmaan alueella sekä Turun seudulla.
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin johtaja Lasse Lehtonen sanoo, että tilanne on parantunut. Lehtosen mukaan tilanne on parantunut, koska rajoitukset ja rokotteet ovat alkaneet vaikuttaa. Koronatilanne voi olla vielä parempi kesällä.
Miljoona suomalaista rokotettu
Noin miljoona ihmistä on saanut Suomessa koronarokotteen ensimmäisen annoksen. Joka viides suomalainen on rokotettu virusta vastaan.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL kertoo, että rokotteen saa 4,5 miljoonaa ihmistä. Rokotus annetaan kaikille 16 vuotta täyttäneille. Rokotteen ottaminen on vapaaehtoista.
Lähteet IS, Yle
AUTO
Mielestäni on hyvä uutinen, että tämä tauti päättyy. Elämästä tulee normaalia. Ihmiset hyvin surullisia. Monet ihmiset eivät matkustaa.
Iha hyv
Todella hyvä juttu.
Ihan hyva juttu