Koronatartuntojen määrä vähenee

Suomen koronatilanne on nyt parempi kuin viime kuussa eli maaliskuussa.
Uusia tartuntoja on vähemmän ja sairaaloissa on vähemmän koronapotilaita.
Tartunnat ovat vähentyneet tiukkojen rajoitusten ja koronarokotusten takia.
Ensimmäisen annoksen rokotetta on saanut miljoona suomalaista.
Kesällä kaikki aikuiset on rokotettu koronaa vastaan.
Koronarokote on vapaaehtoinen, ja rokotukseen pitää itse ilmoittautua.
Edelleen on siis tärkeää pestä käsiä, käyttää maskia ja pitää turvavälit!

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet