Presidentti työskentelee kesän ajan pääosin Naantalissa. Kultaranta on presidentin kesävirka-asunto.
Kultarannassa järjestetään myös Kultaranta-keskustelut. Presidentti Niinistö isännöi keskusteluja. Kultaranta-keskustelut järjestetään tänä vuonna 12.–13. kesäkuuta. Keskustelujen teemana on Vastuunsa kantava, vahva ja vakaa Pohjola. Keskustelujen vieraina ovat esimerkiksi Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg ja Norjan pääministeri Jonas Gahr Støre.
Naantalin musiikkijuhlien puistokonsertti järjestetään Kultarannassa 17. kesäkuuta.
Kultaranta sijaitsee Naantalissa Luonnonmaan saaressa. Kultaranta on ollut presidentin kesäasunto vuodesta 1922 lähtien.

