Presidentti Sauli Niinistö kutsuu jälleen vieraita Kultarantaan

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.06.2022

Presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio muuttivat viime viikonloppuna Naantalin Kultarantaan.

Presidentti työskentelee kesän ajan pääosin Naantalissa. Kultaranta on presidentin kesävirka-asunto.

Kultarannassa järjestetään myös Kultaranta-keskustelut. Presidentti Niinistö isännöi keskusteluja. Kultaranta-keskustelut järjestetään tänä vuonna 12.–13. kesäkuuta. Keskustelujen teemana on Vastuunsa kantava, vahva ja vakaa Pohjola. Keskustelujen vieraina ovat esimerkiksi Naton pää­sihteeri Jens Stoltenberg ja Norjan pää­ministeri Jonas Gahr Støre.

Naantalin musiikkijuhlien puistokonsertti järjestetään Kultarannassa 17. kesäkuuta.

Kultaranta sijaitsee Naantalissa Luonnonmaan saaressa. Kultaranta on ollut presidentin kesäasunto vuodesta 1922 lähtien.

Presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio saapuivat kesänviettoon Naantalin Kultarantantaan 5. kesäkuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste