Lennokit tuovat ostoksia

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.03.2019

Kaupat kokeilevat Vantaalla, kuinka hyvin robottilennokit kuljettavat ostospaketteja kauppojen noutopisteisiin.

Yhä useammat suomalaiset tekevät ostoksia verkossa. Ostos tulee usein ulkomailta ensin Matkahuollon toimipisteeseen. Sieltä ostos siirtyy kaupan noutopisteeseen, mistä ostaja hakee sen.

Matkahuolto ja K-kaupat testaavat maaliskuussa, voiko robottilennokki eli drooni kuljettaa paketit Matkahuollosta kaupan noutopisteeseen. Tulevaisuudessa paketin voi tilata omalle kotipihalleen älypuhelimella.

Kokeilussa lennokit lentävät yhteensä sata kertaa neljän kilometrin matkan. Kokeilussa paketit painavat alle kilon.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Lennokit tuovat ostoksia”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)