Hallitus julisti poikkeusolot

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.03.2021

Suomessa on nyt poikkeusolot. Hallitus katsoi, että ravintoloita ei voi sulkea ilman poikkeusoloja.

Ravintolat suljetaan niissä osissa maata, joissa koronavirus on levinnyt eniten. Sulku ei siis koske koko maata. Sulku alkaa maanantaina 8. maaliskuuta ja se kestää kolme viikkoa.

Hallitus kertoi monista uusista rajoituksist jo viime viikolla. Voit lukea niistä täältä:

Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa

Poikkeusolot tarkoittavat myös sitä, että hallitus harkitsee valmiuslain käyttöönottoa. Valmiuslaki oli käytössä myös viime keväänä. Silloin Uusimaa erisettiin muusta maasta. Vielä uusia rajoituksia saattaa tulla käyttöön tänäkin keväänä.

Koronatartunnat lisääntyvät Suomessa huolestuttavasti. Keskiviikkona kerrottiin melkein 800:sta uudesta tartunnasta.

Hallitus yrittää estää viruksen leviämistä uusilla rajoituksilla.

Lähde: Yle

3 kommenttia artikkeliin ”Hallitus julisti poikkeusolot”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)