Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.02.2021

Hallitus päätti jälleen uusista rajoituksista, jotta koronaviruksen leviäminen hidastuu. Useimmat koulut siirtyvät etäopetukseen ja ravintolat pannaan kiinni.

Uudet rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa. Ne alkavat maanantaina 8. maaliskuuta ja päättyvät sunnuntaina 28. maaliskuuta. Sen jälkeen hallitus arvioi, ovatko rajoitukset tehonneet.

Hallitus kutsuu uusien rajoitusten aikaa sulkutilaksi. Niin monet arkipäiväiset toiminnat hiljenevät. Tiedotustilaisuudessa ministerit kutsuivat sulkutilaa myös loppusuoran aukeamiseksi ja loppukiriksi. Ministerit muistuttivat, että kesä lähestyy ja rokotukset etenevät. Vielä pitää kestää muutama kuukausi.

Rajoitukset koskevat alueita, jotka ovat kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Se tarkoittaa suurinta osaa maasta. Vain muutamat Itä- ja Keski-Suomen alueet jäävät niiden ulkopuolelle.

Uusia rajoituksia 8.-28. maaliskuuta:

  • Toisen asteen oppilaitokset ja peruskoulun yläluokat siirtyvät etäopetukseen. Varhaiskasvatus ja alakoulut pysyvät lähiopetuksessa.
  • Ravintolat suljetaan. Ruuan etämyynti sallitaan.
  • Kokoontumiset rajoitetaan enintään kuuteen henkeen.

Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat

Kuuntele juttu

7 kommenttia artikkeliin ”Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa”

  1. • Ne alkavat maanantaina 8. maaliskuuta ja päättyvät sunnuntaina 28. maaliskuuta. Sen jälkeen hallitus arvioi, ovatko rajoitukset tehonneet.
    • Toisen asteen oppilaitokset ja peruskoulun yläluokat siirtyvät etäopetukseen. Varhaiskasvatus ja alakoulut pysyvät lähiopetuksessa.
    Ravintolat suljetaan. Ruuan etämyynti sallitaan
    • Kokoontumiset rajoitetaan enintään kuuteen henkeen.

    Vastaa
  2. 1.Uudet rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa.
    Ja alkavat ensi viikolla 8.3.21eli maanantaina.
    2.Se päätyy 28.3.2021 sen jälkeen hallitus arvioi ovatko rajoitukset tehonneet.
    3.Toisen asteen oppilaitokset ja peruskouluun yläluokat siirtyvät etäopetuksen.
    4. Rajoitukset koskevat suurinta osaa maata,koska ne ovat kiihtymis tai leviämisvaiheessa. Paitsi itä ja keski Suomen alueet.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste