Ravintolat suljetaan niissä osissa maata, joissa koronavirus on levinnyt eniten. Sulku ei siis koske koko maata. Sulku alkaa maanantaina 8. maaliskuuta ja se kestää kolme viikkoa.
Hallitus kertoi monista uusista rajoituksist jo viime viikolla. Voit lukea niistä täältä:
Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa
Poikkeusolot tarkoittavat myös sitä, että hallitus harkitsee valmiuslain käyttöönottoa. Valmiuslaki oli käytössä myös viime keväänä. Silloin Uusimaa erisettiin muusta maasta. Vielä uusia rajoituksia saattaa tulla käyttöön tänäkin keväänä.
Koronatartunnat lisääntyvät Suomessa huolestuttavasti. Keskiviikkona kerrottiin melkein 800:sta uudesta tartunnasta.
Hallitus yrittää estää viruksen leviämistä uusilla rajoituksilla.
Lähde: Yle

Koronasta on tullut todella paha, joten se on hyvä että ne suljetaa
Snnddndn
Se on hyvä juttu koska koronan takia pitää rajoittaa