Pääkirjoitus: Viisi vuotta hyviä ja ikäviä uutisia

Teksti: Leealaura Leskelä
Uutinen julkaistu: 23.05.2018

Minusta tuli Selkosanomien päätoimittaja vuonna 2013. Nyt Selkosanomien päätoimittaja vaihtuu.

Millaisia uutisia on jäänyt mieleen viiden vuoden ajalta? Usein on helppo muistaa ikäviä uutisia: Venäjä valloitti Krimin Ukrainalta vuonna 2014. Ebola-kuume levisi Afrikassa ja tappoi yli 11 000 ihmistä. Syyrian sota jatkui, neljä miljoonaa syyrialaista pakeni maasta. Monissa maissa tapahtui terrori-iskuja, myös Suomessa.

Maailmassa tapahtuu koko ajan myös hyviä asioita. Onneksi voin muistaa nämäkin uutiset: Saudi-Arabian naiset saivat äänioikeuden vaaleissa vuonna 2015. Suomi asetti vihdoin voimaan YK:n vammaisten oikeuksien sopimuksen. Pakistanilainen koulutyttö Malala Yousafzai selvisi murhayrityksestä ja jatkaa tyttöjen puolustamista. Mitä opin päätoimittajan työssä? Ainakin sen, että hyviä uutisia ei saa unohtaa.

Kiitos kaikille lukijoille, Selkosanomien toimittajille ja avustajille yhteisistä vuosista!

Kirjoittaja on Selkokeskuksen kehittämispäällikkö.

Yksi kommentti artikkeliin ”Pääkirjoitus: Viisi vuotta hyviä ja ikäviä uutisia”

  1. Kiitos paljon. Minä olen oppinut paljon suomea ja kehittänyt minun kielitaitoa Selkosanomien avulla. Kiitos tuhannesti.. toivon, että sama menestys jatkuu.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)