Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Nykyään jotkut eivät kuitenkaan enää osaa kunnioittaa muiden mielipiteitä. He alkavat riidellä ja haukkua muita. Tällaista tapahtuu nykyaikana erityisesti sosiaalisessa mediassa eli somessa.
Toisen ihmisen kunnioittaminen kuuluu sivistyneen ihmisen perusarvoihin. Muita ihmisiä täytyy kunnioittaa, vaikka heidän mielipiteensä tuntuisivat vääriltä.
Pahoja tekoja ei kuitenkaan tarvitse suvaita. Ketään ei saa loukata tai kiusata, vaikka ajattelisi, että siihen on hyvä syy.
Toisen kunnioittaminen lähtee yksinkertaisista teoista. Tervehdi, kuuntele ja keskustele. Ei siinä sen kummempaa.
Muistakaa pestä käsiänne ahkerasti ja yskiä nenäliinaan tai hihaan. Näin koronavirus ei pääse leviämään. Ja tervehtikää toisianne, vaikka ette kättele.
Mukavaa maaliskuuta!