Pääkirjoitus: Puhdas ilma on rikkaus

Teksti: Maria Österlund
Uutinen julkaistu: 09.05.2018

Suomessa on puhdas ilma. Maailman terveysjärjestö WHO on selvittänyt, että Suomessa on maailman puhtain ilma.

Se on loistava uutinen. Meidän on syytä olla iloisia ja kiitollisia siitä.

Pidämme monia asioita itsestään selvinä. Sellaisia asioita ovat ilma, jota hengitämme, ja puhdas vesi, joka tulee hanasta. Suomalaiset ajattelevat näitä asioita yleensä vain, kun he matkustavat ulkomaille. Monissa maissa vesijohtovettä ei ole terveellistä juoda. Juomavesi pitää ostaa pulloissa.

Monissa suurissa kaupungeissa ilma on niin saastunutta, että sitä on vaikea hengittää. Matkailijat Aasian suurista kaupungeista sanovat, että Suomessa on erittäin puhdas ilma. Puhdas luonto houkuttelee matkailijoita maahamme.

Puhtaan ympäristön puolesta täytyy tehdä töitä edelleen. Liikenteen päästöjä pitää vähentää. Tehtaiden päästörajoja täytyy tiukentaa. Silloin meidän ei tarvitse olla huolissamme ilman takia myöskään tulevaisuudessa. Voimme mennä ulos, vetää syvään henkeä ja nauttia!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)