Pääkirjoitus: Koronavirus ei ole kadonnut

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 12.08.2020

Koko maailmassa on nyt jo 20 miljoonaa koronavirustartuntaa. Koronavirustautiin on kuollut 720 000 ihmistä. Koronavirus ei siis ole kadonnut minnekään.

Koronavirus oli kesällä aika hyvin hallinnassa Suomessa. Keskikesällä Suomessa oli jopa päiviä, jolloin ei löytynyt yhtään uutta tartuntaa. Elokuussa tuli kuitenkin muutos. Näyttää siltä, että koronavirus leviää jälleen myös meillä Suomessa.

Keväällä koronaviruksen leviäminen hidastui tiukoilla rajoituksilla. Ihmiset myös noudattivat rajoituksia tunnollisesti. Kesällä rajoituksia lievennettiin. Myös ohjeiden noudattaminen saattoi unohtua, ja tauti pääsi jälleen leviämään.

Kannattaa muistaa, että koronavirus tarttuu ja leviää helposti.

Yksi kommentti artikkeliin ”Pääkirjoitus: Koronavirus ei ole kadonnut”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)