Pääkirjoitus: Korona vaikuttaa vielä pitkään elämään

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 21.12.2021

Koronapandemian uusi aalto vaikeuttaa jälleen elämää. Nyt kyseessä on Etelä-Afrikassa löydetty muunnos, jota kutsutaan nimellä omikron. Emme siis vieläkään ole selviytyneet koronasta.

Koronan kanssa eläminen väsyttää jo meitä kaikkia. Tilanne vaihtelee koko ajan. Välillä rajoitukset ovat liian tiukkoja, välillä ne taas ovat liian löysiä. Välillä voi matkustaa, toisinaan sitä ei suositella. Mikään ei ole selvää, eikä mikään ole varmaa.

Se on kuitenkin varma, että emme selviä koronasta vähällä.

Koronapandemia alkoi kaksi vuotta sitten. Silloin varoiteltiin, että emme selviä siitä helpolla. Tuskin kukaan olisi uskonut, että korona vaikeuttaa elämää edelleen. Näin kuitenkin kävi ja korona on kanssamme myös ensi vuonna.

Korona-aikana ihmiset tuntuvat jakautuneen erillisiin ryhmiin. Rokotetut ja rokottamattomat. Nämä ihmiset eivät tunnu ymmärtävän toisiaan. Silti elämme myös jatkossa samassa yhteiskunnassa. Sopuisa käytös on toivottavaa.

Haluan toivottaa kaikille Selkosanomien lukijoille rauhallista joulua ja onnellista uutta vuotta 2022! Palataan asiaan ensi vuonna toivottavasti mukavissa merkeissä.

2 kommenttia artikkeliin ”Pääkirjoitus: Korona vaikuttaa vielä pitkään elämään”

  1. Minä muutin Suomeen noin 2 vuotta , minä opiskelin suomea . Minä opiskelin itseäni joka päivä , minä luin sanomalehden , selkouutiset hyvää kieli ja vahva

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste