Pääkirjoitus: Iloiset veronmaksajat

Teksti: Leealaura Leskelä
Uutinen julkaistu: 08.11.2017

Suomessa on korkea verotus. Palkasta maksetaan siis Suomessa enemmän veroa kuin monissa muissa maissa. Poliitikot puhuvat usein siitä, että verotusta pitää laskea. Muuten suomalaiset ovat tyytymättömiä ja haluavat vaihtaa poliitikot.

Uusi Verohallinnon kysely paljastaa kuitenkin, että suomalaiset ovat tyytyväisiä verotukseen. Pääosa suomalaisista on sitä mieltä, että korkea verotus on hyvä asia.

Veroilla maksetaan tärkeitä yhteiskunnan palveluita kuten terveydenhoitoa ja koulutusta. Jos veroja ei kerätä, jokaisen pitää itse maksaa kaikki palvelut.

Kysely paljasti myös sen, että suomalaisia harmittaa verojen välttely. Erityisesti suomalaisia suututtavat rikkaat ihmiset, jotka keksivät monenlaisia tapoja välttää verojen maksamista. Ei ole reilua, jos tavalliset suomalaiset maksavat tunnollisesti veroja, mutta rikkaat eivät.

Kysely lupaa hyvää meille suomalaisille. Suomi toimii verovaroilla, joten jokainen iloinen veronmaksaja on tärkeä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Pääkirjoitus: Iloiset veronmaksajat”

  1. minä olen sitä mieltä, että suomalaisen täytyy maksaa ennemmän veroa valtiolle, koska raha ei ole tuhlannut, mitä me maksamme valtiolle se siirtyy takaisin ja uudelleen meille vähän eri tavalla, josta me saamme valtiolta silloin tälloin. Sse sijaan me saamme apua valtiolta esimerkiksi opintotuki,työttöyyspäiväraha tai muut apua. nyt se on meidän velvollisuudemme, että miedän täytyy tukea, kannattaa hallituta ja meidän täytyy olla tyytyväinnen.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)