Pääkirjoitus: Harva nuori tupakoi

Teksti: Leealaura Leskelä
Uutinen julkaistu: 22.11.2017

Tupakoiminen ei ole enää muodissa Suomessa. Varsinkin nuoret polttavat tupakkaa hyvin vähän.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tutki 16-vuotiaiden nuorten tupakointia. Tulos oli selvä: sekä tytöt että pojat tupakoivat paljon vähemmän kuin aikaisemmin.

Tupakoinnin väheneminen on hyvä asia, sillä tupakointi on terveydelle vaarallista. Tupakointi aiheuttaa esimerkiksi syöpää.

Aikaisemmin monet suomalaiset ajattelivat, että on hienoa tupakoida. Nyt suomalaisten asenteet ovat muuttuneet. Monet ovat sitä mieltä, että tupakointi on huono tapa.

Tutkijat huomasivat, että koulutus ja tupakointi liittyvät toisiinsa. Vähän koulutetut ihmiset tupakoivat Suomessa enemmän kuin korkeasti koulutetut ihmiset. Tämä on huolestuttavaa.

Nuorten tupakoinnin väheneminen on joka tapauksessa erinomainen uutinen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)