Kauneutta Suomessa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Adel Rezapour
Uutinen julkaistu: 20.10.2023

Me suomalaiset olemme erityisasemassa. Meillä on rauhaa, tilaa ja luontoa. Niitä kannattaa arvostaa.

Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi peräti kuusi kertaa peräkkäin. Monesta meistä valinta tuntuu joskus hiukan hassulta. Suomessa riittää pimeää ja räntää syksyllä ja talvella. Silloin ei tunnu kovin onnelliselta ja aurinkoiselta.

Samalla meiltä kuitenkin myös unohtuu jotakin. Me Suomessa olemme onnekkaita, koska meillä on tilaa ja puhdasta luontoa, ilmaa ja vettä.

Nämä ovat nyt ja tulevaisuudessa hyvin arvokkaita asioita. Siksi niitä kannattaa arvostaa ja suojella.

Olin syyskuussa mukana Visit Finlandin ja Visit Saimaan järjestämällä matkalla, jossa tutustuimme Etelä-Savon luontoon, matkailuun ja yrityksiin. Savolainen vieraanvaraisuus, ystävällisyys ja luonnon kauneus tekivät minuun suuren vaikutuksen.

Meillä Suomessa on paljon hienoja paikkoja, joissa kannattaa käydä. Kannattaa muistaa tämä, jos syksyn pimeys välillä masentaa.

Nauttikaa Suomesta!

Kirjoittaja on Selkosanomien ja Lätta bladetin päätoimittaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)