Kaikilla ei ole jouluna kotia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 23.12.2022

Asunnottomuus on kipeä asia. Asunnoton ihminen on yhteiskunnan ulkopuolella. Jos sinulla ei ole kotia, olet usein näkymätön.

Selkosanomien numerossa 8 kerrotaan asunnottomuudesta. Lehden pitkä teemajuttu kertoo siitä, minkälaista on olla vailla omaa kotia Suomessa.

Asunnottomuus vie helposti ihmisarvon ja kaiken arvokkuuden. Yhteiskunnan pitää tehdä kaikki mahdollinen asunnottomuuden poistamiseksi.

Onneksi asunnottomien määrä on vähentynyt. Huolestuttavaa on se, että nuoria asunnottomia on aiempaa enemmän.

Parhaat lääkkeet syrjäytymiseen ja asunnottomuuteen ovat ennalta ehkäisevä työ ja tehokas tuki. Päättäjien pitäisi olla tarpeeksi viisaita ja sivistyneitä, että he ymmärtävät panostaa näihin asioihin. Kaikilla ei ole omaa asuntoa tänäkään jouluna.

Tämä on vuoden 2022 viimeinen painettu Selkosanomat. Ensi vuoden ensimmäinen painettu lehti ilmestyy 17.2.2023. Voit lukea Selkosanomien uutisia tällä välillä verkossa: selkosanomat.fi.

Rauhallista joulua ja uutta vuotta!

Kirjoittaja on Selkosanomien ja Lätta bladetin päätoimittaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)