Via Crucis kertoo pääsiäisen tarinan

Teksti: Markku juusola
Kuva: Sakari Röyskö
Uutinen julkaistu: 11.04.2019

Via Crucis -pääsiäisvaellus kulkee Helsingissä jälleen pääsiäislauantaina.

Via Crucis eli Ristin tie perustuu kirkon vanhaan keskiaikaiseen perinteeseen. Via Crucis kertoo siitä, mitä pääsiäisenä raamatun mukaan tapahtui.

Tänä vuonna vaelluksen rooleissa on monia nuoria näyttelijöitä. Jeesuksen roolissa on Eric Barco.

Via Crucis alkaa lauantaina 20. huhtikuuta kello 21 Kaisaniemen puistosta. Vaellus päättyy Tuomiokirkon eteen.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste