Papunetin piirustuskilpailun voittajat Kulttuuri 25.11.2025 Kuuntele uutinen Papunetin piirustuskilpailun voittajat Papunetin piirustuskilpailuun osallistui 121 piirustusta. Kilpailun aiheena oli harrastukset. Kilpailun voitti Patrick Kekin piirustus Juoksijan yö. Toiseksi tuli Putte Lempiäisen piirustus Koripallo. Kolmanneksi tuli Sara Mäen piirustus Keppariratsastus. Paljon onnea voittajille! Kiitos kaikille osallistujille!
Bob Dylan esiintyy Helsingissä Kulttuuri 16.10.2025 Kuuntele uutinen Bob Dylan esiintyy Helsingissä 84-vuotias Bod Dylan esiintyy tänään 16. lokakuuta Helsingissä. Bob Dylan on yhdysvaltalainen laulaja ja lauluntekijä. Hän on hyvin kuuluisa ja suosittu ympäri maailmaa. Dylanin laulujen sanoitukset ovat hienoja ja koskettavia. Bob Dylan sai kirjallisuuden Nobel-palkinnon vuonna 2016.
Osallistu Papunetin piirustuskilpailuun 2025 Kulttuuri 23.09.2025 Kuuntele uutinen Osallistu Papunetin piirustuskilpailuun Papunetin piirustusohjelmassa on nyt piirustuskilpailu. Kilpailun aiheena on harrastukset. Osallistu kilpailuun ja piirrä kuva sinulle tärkeästä harrastuksesta. Tee piirroksesi viimeistään 26. lokakuuta. Marraskuussa on äänestys, jossa valitaan kilpailun voittaja. Kilpailun voittaja saa 50 euron lahjakortin, toinen ja kolmas saavat 30 euron lahjakortin. Lisäksi jokainen kilpailija saa kunniakirjan. … Lue lisää artikkelista
KAJ-yhtye sai kaksi palkintoa Kulttuuri 05.09.2025 Kuuntele uutinen KAJ-yhtye sai kaksi palkintoa Huumoriyhtye KAJ on saanut kaksi palkintoa Suomessa. KAJ-yhtyeen laulu Bara bada bastu on vuoden paras laulu. Yhtye palkittiin myös siitä, että se menestyy ja tunnetaan monessa maassa. Esimerkiksi Ruotsissa KAJ-yhtye voitti euroviisujen karsintakilpailun talvella. Kevään euroviisuissa Sveitsissä KAJ-yhtye tuli neljänneksi. KAJ on kotoisin Vöyristä.
Edith Arkko kirjoittaa tarinoita nuorten elämästä Kulttuuri 28.08.2025 Kuuntele uutinen Edith Arkko kirjoittaa tarinoita nuorten elämästä Edith Arkko on äidinkielen opettaja ja kirjailija. Hän kirjoittaa tarinoita selkokielellä. Edith Arkon ensimmäinen kirja Aurora/Eino voitti palkinnon tänä vuonna. Kirja kertoo kahdesta yhdeksäsluokkalaisesta nuoresta Aurorasta ja Einosta. Auroralla on vaikeuksia koulussa ja perheen kanssa. Eino pelaa jääkiekkoa. Eräänä päivänä muut oppilaat lähtevät koulusta, … Lue lisää artikkelista
Katri Helenan viimeinen konsertti Kulttuuri 27.08.2025 Kuuntele uutinen Katri Helenan viimeinen konsertti Katri Helenan pitkä ura laulajana päättyi suureen konserttiin Helsingin Olympiastadionilla. Konsertti oli 16. elokuuta, ja siellä oli 40 000 ihmistä. Katri Helena on ollut hyvin suosittu laulaja Suomessa. Hän on levyttänyt yli 500 laulua. Ensimmäinen levy julkaistiin vuonna 1963. 17. elokuuta oli Katri Helenan syntymäpäivä, hän … Lue lisää artikkelista
Metallimusiikin festivaali Wackenissa Kulttuuri 21.08.2025 Kuuntele uutinen Metallimusiikin festivaali Wackenissa Wacken on kylä Pohjois-Saksassa. Kylässä järjestetään Euroopan suurin metallimuusiikin festivaali heinäkuussa. Tänä vuonna festivaalilla esiintyi yli 200 yhtyettä. Festivaalilla esiintyivät myös suomalaiset Tarja Turunen ja Marko Hietala.
Ultra Bra esiintyy Olympiastadionilla Kulttuuri 20.08.2025 Kuuntele uutinen Ultra Bra esiintyy Olympiastadionilla Ultra Bra -yhtye esiintyy Helsingin Olympiastadionilla 22.- 23. elokuuta. Yhtyeen kanssa esiintyy suuri kuoro, jossa laulaa oppilaita monesta eri lukiosta. Oppilaat ovat innoissaan esiintymisestä ja musiikista. Perjantain ja lauantain konsertteihin tulee paljon ihmisiä. Konsertin voi katsoa myös televisiosta Yle TV1-kanavalta lauantaina 23. elokuuta kello 21.