Suomi jäi ilman mitalia Pariisin olympialaisissa Urheilu 12.08.2024 Kuuntele uutinen Pariisin kesäolympialaiset päättyivät sunnuntaina. Suomen menestys olympialaisissa oli huono. Suomi jäi ilman mitalia.
Lampela ja Murto finaalissa Urheilu 07.08.2024 Kuuntele uutinen Elina Lampela ja Wilma Murto kilpailevat tänään olympialaisissa seiväshypyn finaalissa eli loppukilpailussa. Mitali naisten seiväshypystä olisi iloinen yllätys. Seiväshypyn finaali alkaa kello 20.
Armand Duplantis hallitsee miesten seiväshyppyä Viikon kuva 06.08.2024 Kuuntele uutinen Ruotsalainen Armand Duplantis voitti maanantaina seiväshypyn olympiakultaa. Hän teki kilpailussa myös uuden maailmanennätyksen.
Kesäinen mansikkaherkku Arki 02.08.2024 Kuuntele uutinen Kesällä syödään paljon mansikoita. Elokuussa mansikoiden paras aika eli sesonki alkaa olla ohi. Mansikoita saa kuitenkin edelleen kaupoista.
Biojätteen keräys laajenee Arki 01.08.2024 Kuuntele uutinen Heinäkuusta alussa tuli voimaan uusi määräys, jonka mukaan biojätteen kerääminen on pakollista esimerkiksi pääkaupunkiseudulla.
Hyvää juhannusta! Suomi 20.06.2024 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa lukijoille oikein mukavaa juhannusta!
Uimaopetusta on kaikenikäisille Arki 19.06.2024 Kuuntele uutinen Suomessa uiminen on tarpeellinen kansalaistaito, joka kaikkien tulisi opetella. Suomessa on runsaasti järviä ja jokia. Lisäksi merenrantaa on paljon.
Viikonloppuna juhlitaan juhannusta Viikon kuva 19.06.2024 Kuuntele uutinen Tällä viikolla vietetään juhannusta. Juhannus on keskikesän ja yöttömän yön juhla. Perjantaina 21.6. on juhannusaatto. Lauantaina 22.6. on juhannuspäivä.
Lapsen puukotus järkyttää Suomi 18.06.2024 Kuuntele uutinen Äärioikeistolainen mies puukotti viime viikon torstaina Oulussa 12-vuotiasta poikaa. Uhrilla on maahanmuuttajatausta. Puukotus on herättänyt laajaa huolta turvallisuudesta Suomessa.
Keskusta ja RKP saivat uudet puheenjohtajat Suomi 18.06.2024 Kuuntele uutinen Keskusta ja RKP saivat viime viikonloppuna uudet puheenjohtajat. Keskustan puheenjohtajaksi valittiin Antti Kaikkonen. RKP:n uusi puheenjohtaja on Anders Adlercreutz.
EM-kisat ovat jalkapallon juhlaa Urheilu 14.06.2024 Kuuntele uutinen Jalkapallon EM-kisat alkavat perjantaina. Selkosanomat pyysi Mika Wickströmiä kertomaan EM-kisojen joukkueista.
Filmihullu ei koskaan kyllästy elokuviin Kulttuuri 14.06.2024 Kuuntele uutinen Sodankylän elokuvajuhlat alkavat keskiviikkona. Timo Malmi on elokuvajuhlien johtaja. Hän kertoo tässä jutussa elokuvista ja filmihulluudesta.
Ruokakaupoista saa nyt vahvoja oluita ja mietoja viinejä Viikon kuva 14.06.2024 Kuuntele uutinen Vahvemmat alkoholijuomat tulivat ruokakauppoihin Suomessa tämän viikon alussa. Ruokakaupoista voi nyt ostaa vahvempia oluita ja mietoja viinejä.
Oliver Helander juhlii EM-pronssia Urheilu 14.06.2024 Kuuntele uutinen Keihäänheittäjä Oliver Helander voitti pronssia yleisurheilun EM-kisoissa. Helanderin pronssi oli ainoa mitali, jonka Suomi sai EM-kisoista.
Kokoomus voitti europarlamenttivaalit Suomi 11.06.2024 Kuuntele uutinen Kokoomus voitti EU-vaalit eli europarlamenttivaalit. Kokoomus saa europarlamenttiin neljä meppiä. Li Andersson sai historiallisen paljon ääniä.
Yleisurheilun EM-kisat alkoivat Roomassa Urheilu 07.06.2024 Kuuntele uutinen Yleisurheilun EM-kisat alkoivat perjantaina. EM-kisat järjestetään Italian pääkaupungissa Roomassa. Kisoihin osallistuu 67 suomalaista urheilijaa.
Metallica soittaa kaksi keikkaa Helsingissä Kulttuuri 07.06.2024 Kuuntele uutinen Metalliyhtye Metallica esiintyy Suomessa viikonloppuna kaksi kertaa. Metallica soittaa Helsingin Olympiastadionilla perjantaina ja sunnuntaina.
Kokoomus ja SDP johtavat eurovaalien kyselyissä Suomi 06.06.2024 Kuuntele uutinen Kokoomus, SDP ja perussuomalaiset ovat europarlamenttivaalien suosituimmat puolueet. Kaikki kolme puoluetta saavat ehkä lisäpaikan.
Jens Stoltenberg vierailee Suomessa Viikon kuva 06.06.2024 Kuuntele uutinen Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg on vierailulla Suomessa. Jens Stoltenberg keskustelee Suomessa turvallisuudesta ja puolustuksesta.