Parta on muotia

Teksti: Matti Välimäki
Kuva: Matti Välimäki
Uutinen julkaistu: 13.04.2016

Monella miehellä on nykyään parta.
Parranhoidosta voi tulla
melkeinpä harrastus.

Turussa on avattu kauppa nimeltä Shave Club Finland. Siellä myydään pelkästään miesten parranhoitoon ja parranajoon liittyviä tuotteita.

Kaupan toinen pitäjä Sebastian Juhola muistuttaa, että partaa pitäisi hoitaa yhtä ahkerasti kuin hiuksia.

– Partaa pitää kammata ja se pestään partashampoolla. Partaan kannattaa laittaa myös partaöljyä, jotta se pysyy pehmeänä ja iho voi hyvin, Juhola kertoo.

Partaa voi muotoilla saksilla. Juholan mielestä varsinaiseen parranajoon sopii parhaiten yksiteräinen partahöylä.

– Ennen parranajoa leukaan laitetaan partasudilla partasaippuaa, hän huomauttaa.

Juholan mukaan parranhoidosta on tullut monelle miehelle jopa harrastus.

– Parranhoidossa riittää paljon pientä mukavaa puuhasteltavaa. Ja partatuotteet tuoksuvat hyvältä.

Monet miehet pitävät parrasta. Mutta pitävätkö naiset parrakkaista miehistä?

– Jotkut naiset pitävät. Toiset taas eivät voi sietää partaa, Juhola naurahtaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste