Näin meillä syödään

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Betty Marschan
Uutinen julkaistu: 13.04.2022

Ruoka on tärkeä osa kulttuuria. Kaikilla mailla on omia ruokia ja herkkuja. Voit tutustua uusiin kulttuureihin, kun maistelet ruokia eri maista.

Helsingin ruotsinkielinen työväenopisto Arbis järjesti maaliskuussa ruoka- ja kulttuuripäivän. Silloin opiskelijat esittelivät omia lempiruokiaan. Opiskelijat ovat muuttaneet Suomeen monista eri maista.

Michele Argento on ammatiltaan kokki. Michele Argento teki Parmigiana di melanzanea eli munakoisopaistosta.

Michele on Italiasta

− Olen opiskellut hotelli- ja ravintola-alaa ja työskentelen ravintolassa Helsingissä. Tulin Italiasta Suomeen vuosi sitten suomalaisen tyttöystäväni kanssa.

− Parmigiana di melanzane eli munakoisopaistos on tunnettu italialainen ruokalaji.

Brenda Gomez viihtyy Suomessa. Brenda Gomez teki maissikakkuja (kuvassa oikealla). Maissikakut ovat meksikolaisia pikkuleipiä.

Brenda on Meksikosta

− Muutin Meksikosta Suomeen kolme vuotta sitten. Mieheni on suomalainen, joten tulin siksi tänne. Olen saanut ystäviä mieheni kautta.

− Maissikakut ovat perinteinen meksikolainen jälkiruoka. Kakut sopivat hyvin kahvin kanssa.

Ali Abaday asuu Helsingissä. Ali Abaday valmisti turkkilaista vuorisalaattia.

Ali on Turkista

− Muutin Suomeen, koska vaimoni työskentelee tutkijana Helsingin yliopistossa. Minä olen toimittaja.

− Turkkilainen vuorisalaatti on suosittu turkkilainen ruoka. Siinä on tomaattia ja sipulia. Sitä syödään aamulla, päivällä ja illalla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste