Helsingin ruotsinkielinen työväenopisto Arbis järjesti maaliskuussa ruoka- ja kulttuuripäivän. Silloin opiskelijat esittelivät omia lempiruokiaan. Opiskelijat ovat muuttaneet Suomeen monista eri maista.

Michele on Italiasta
− Olen opiskellut hotelli- ja ravintola-alaa ja työskentelen ravintolassa Helsingissä. Tulin Italiasta Suomeen vuosi sitten suomalaisen tyttöystäväni kanssa.
− Parmigiana di melanzane eli munakoisopaistos on tunnettu italialainen ruokalaji.

Brenda on Meksikosta
− Muutin Meksikosta Suomeen kolme vuotta sitten. Mieheni on suomalainen, joten tulin siksi tänne. Olen saanut ystäviä mieheni kautta.
− Maissikakut ovat perinteinen meksikolainen jälkiruoka. Kakut sopivat hyvin kahvin kanssa.

Ali on Turkista
− Muutin Suomeen, koska vaimoni työskentelee tutkijana Helsingin yliopistossa. Minä olen toimittaja.
− Turkkilainen vuorisalaatti on suosittu turkkilainen ruoka. Siinä on tomaattia ja sipulia. Sitä syödään aamulla, päivällä ja illalla.
