Arjen ilmastotekoja. Valitse sinulle sopivat!

Teksti: Jenni Saarilahti
Kuva: Shutterstock
Uutinen julkaistu: 14.04.2022

Voit tehdä joka päivä pieniä ilmastotekoja. Seuraavaan on koottu muutamia vinkkejä.

• Syö enemmän kasvisruokaa ja vähemmän lihaa.

• Pidä kodin lämpötila sopivana (noin 18–20 astetta).

• Älä tuhlaa vettä kotona.

• Sulje sähkölaitteet, kun et käytä niitä.

• Kierrätä kodin jätteet ja tavarat, joita et tarvitse.

• Älä ostaa turhaan. Kun tarvitset uuden tavaran, selvitä, voitko hankkia sen käytettynä. Jos ostat uutta, valitse mahdollisimman hyvälaatuinen tavara.

• Kävele tai pyöräile lyhyet matkat, jos voit. Käytä mieluummin joukkoliikennettä kuin omaa autoa, jos voit. Matkusta mieluummin laivalla tai junalla kuin lentokoneella, jos voit.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste