Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Valintoja ilmaston hyväksi

Me voimme tehdä valintoja, jotka ovat hyviä ilmaston kannalta.
Syö kasvisruokaa ja vain vähän lihaa.
Vähennä lämpötilaa alle 20 asteeseen kotona.
Laske vettä vain lyhyen aikaa esimerkiksi suihkussa.
Sammuta valot ja sähkölaitteet, jos et tarvitse niitä.
Kierrätä vaatteet ja tavarat, ja lajittele kodin jätteet.
Osta vähemmän.
Älä mene omalla autolla vaan kävele tai mene pyörällä, junalla ja bussilla.
Mene matkalle mieluummin laivalla kuin lentokoneella, jos voit.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Jenni Saarilahti
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Shutterstock
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Kuvako, Mulberry Symbols, Heidi Ahlström (muokkaus: Papunet)