Tilaa painettu Selkosanomat Mainos 28.01.2026 Kuuntele uutinen Maailman asiat selkokielellä. Tilaa Selkosanomat kotiin tai työpaikalle edullisesti!
Eero Hirvonen toi Suomen ensimmäisen mitalin Urheilu 12.02.2026 Kuuntele uutinen Suomi sai ensimmäisen mitalin Milanon ja Cortinan talviolympialaisissa. Eero Hirvonen voitti pronssia keskiviikkona yhdistetyn kilpailussa.
Monet ovat tyytymättömiä hallituksen toimiin Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Puolet suomalaisista arvioi, että Suomen hallitus on epäonnistunut työssään. Petteri Orpon hallitus on johtanut Suomea kohta kolme vuotta.
Suomen työttömyys on EU-maiden korkein Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Suomen työttömyys on nyt EU-maiden korkein.
Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija Urheilu 12.02.2026 Kuuntele uutinen Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija. Vanninen voitti sisäratojen MM- että EM-kultaa vuonna 2025. Vannisen laji on moniottelu.
Suvi Minkkinen kilpailee mitaleista Urheilu 11.02.2026 Kuuntele uutinen Suvi Minkkinen kilpailee tänään mitaleista ampumahiihdossa. Naisten ampuhiihdon kisaan osallistuvat myös Venla Lehtonen, Inka Hämäläinen ja Sonja Leinamo.
Suomalaiset hamstraavat kahvia Suomi 11.02.2026 Kuuntele uutinen Suomalaiset hamstraavat kahvia. Hamstraaminen tarkoittaa sitä, että ihmiset ostavat kahvia varastoon. Kahvia hamstrataan, kun esimerkiksi supermarketissa on hyvä tarjous.
Mikael Granlund on Leijonien kapteeni Urheilu 10.02.2026 Kuuntele uutinen Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueen eli Leijonin pelit olympialaisissa alkavat keskiviikkona. Leijonat kohtaa ensimmäisessä ottelussa Slovakian.
Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen johdossa Suomi 09.02.2026 Kuuntele uutinen Pääministeri Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen puheenjohtajana. Orpo kertoi asiasta kokoomuksen puheenjohtajapäivillä.