Fagradalsfjall-tulivuori sijaitsee 40 kilometrin päässä Reykjavikista. Reykjavik on Islannin pääkaupunki.
Tulivuori heräsi henkiin maaliskuun puolenvälin jälkeen. Fagradalsfjall oli ollut pitkään täysin hiljaa. Viranomaiset varoittivat ihmisiä pysymään pois alueelta. Fagradalsfjallin purkaus on pieni, mutta se voi silti olla vaarallinen.
Monet islantilaiset matkustivat kuitenkin katsomaan tulivuorta. Osa paistoi makkaraa ja vaahtokarkkeja tulivuoren laavan hehkussa.
Lähde HS