Suomelle hiihtomenestystä

Teksti: Leealaura Leskelä
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.03.2016

Viime päivät ovat olleet Suomen talviurheilun juhlaa. Peetu Piiroinen voitti kultaa lumilautailun MM-kisoissa big air -hypyissä Kiinassa.

Enni Rukajärvi taas voitti hopeaa naisten sarjassa sekä big airissa että slopestylessa. Ampumahiihdossa taas Kaisa Mäkäräinen voitti MM-pronssia Norjassa.

– Aika hyvin menivät temput. Tässä lajissa kaikki on pienestä kiinni, totesi Peetu Piiroinen Helsingin Sanomien haastattelussa.

Sekä Piiroinen että Rukajärvi ovat aikaisemmin yltäneet mitalisijoille myös Olympialaisissa.

Lumilautailu on melko uusi laskettelulaji. Suomalaisten menestys lumilautailussa on lisännyt lajin suosiota. Ampumahiihdossa menestys on ollut viime vuodet Kaisa Mäkäräisen varassa. Muiden suomalaisten menestys on ollut vaatimatonta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)