Suomalainen veti leukoja 24 tuntia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.02.2016

Salolainen Joonas Mäkipelto teki viikonloppuna hurjan ennätyksen. 27-vuotias palomies veti laukoja 24 tuntia yhteen menoon.

Tuloksena oli leuanvedon uusi maailmanennätys. Espoon Niittykummun paloasemalla työskentelevä Mäkipelto saavutti tuloksen 5050 leuanvetoa. Hän paransi aiempaa ennätystä viidellä toistolla.

Mäkipellon ennätys syntyi tuskallisesti. Hänen käsiinsä tuli suorituksen aikana pahoja rakkoja. Myös ME-miehen olkapää kipeytyi.

– Söin taukojen aikana pizzaa, banaania, suolakurkkua, energiapatukkaa ja join suolavettä ja urheilujuomaa. Tietenkin tavallista vettä kului runsaasti, Mäkipelto kertoo Helsingin Sanomissa.

Lähde: HS

2 kommenttia artikkeliin ”Suomalainen veti leukoja 24 tuntia”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)