Leuanvedon maailmanennätys Suomeen

Joonas Mäkipelto teki uuden maailmanennätyksen: 5050 leuanvetoa 24 tunnin aikana.
Edellinen maailmanennätys oli 5045 leuanvetoa.
Joonas Mäkipelto on 27-vuotias palomies Salosta.
Hän on töissä Niittykummun paloasemalla Espoossa.
Leuanvedon aikana Mäkipelto kärsi kovista kivuista.
Hänen käsiinsä tuli rakkuloita ja olkapää kipeytyi.
Ruokataukojen aikana hän söi pizzaa, banaania, suolakurkkua ja energiapatukkaa.
Juomana hänellä oli vettä, suolavettä ja urheilujuomaa.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki