Posti kulkee nyt autoilla

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.01.2019

Posti on lopettanut kaikki lennot. Posti kulkee nyt vain maanteitse.

Aiemmin posti kuljetti osan lähetyksistä lentämällä. Posti kulki nopeimmin lentokoneella esimerkiksi Helsingin ja Rovaniemen välillä.

Vuodenvaihteessa tähän tuli muutos. Postia ei enää kuljeteta lentokoneella. Koska postia ei lennätetä, kestää postin matka Helsingistä Pohjois-Suomeen kaksi päivää.

Johtaja Sami Reponen sanoo, että vain harvoilla kirjeposteilla on enää kova kiire. Posti lopetti lentokuljetukset, koska se säästää sillä tavalla rahaa. – Samalla vähennämme hiilidioksidipäästöjä, eli olemme ekologisia.

Postia ei jaeta kotitalouksiin enää tiistaisin.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)